söndag 31 augusti 2014

Inspark och snart skolstart

Ikväll har jag varit på inspark med en massa annat folk som ska plugga socialpsykologi, sociologi eller kriminologi, både kurser och program. Vi träffade våra faddrar, försökte lära oss varandras namn och lekte lekar. Jag träffade ett par stycken till som också ska plugga socialpsykologi-kursen precis som jag. Alla verkade trevliga, så det ska bli roligt och spännande att lära känna alla. De två kommande veckorna har vi nollning, det blir säkert kul. Blev lite förvånad över att jag skulle ha nollning, för jag trodde inte man brukade ha det om man bara läser en kurs och inget program. När jag pluggade engelska i Uppsala hade vi inget sånt nämligen, men det är annorlunda här. Tycker iaf det är superbra att de engagerar sig för att man ska lära känna nytt folk och få bättre koll på vad som finns att göra här i Umeå.

Imorgon har vi upprop på universitetet, känns bra att skolan äntligen sätter igång. Dock blir det väldigt fullt upp nu, jag har föreläsningar varenda dag den här veckan + nollnings-aktiviteter i princip varenda kväll. Så jag kommer nog inte hinna blogga på ett tag.

Nästan varje dag sen jag flyttade hit så har det varit nånting som krånglat, jag skojar inte. Idag var inget undantag, självklart har jag nu också hunnit med att få punka på min cykel, jippie! I början när jag hade såna där motgångar så tappade jag verkligen tålamodet ibland. Nu orkar jag inte ens bli irriterad längre. Allt löser sig ju faktiskt till sist ändå.

För att se det positiva - jag är jättetaggad inför både skolstarten och nollningen. I helgen hade jag en trevlig filmkväll tillsammans med Mikael och en kompis till honom. Har även fått reda på att en gammal vän, Suss, ska börja plugga här. Kul med både nya och gamla vänner.

Tog några bilder igår när jag var ute och sprang, hurtig som jag är. Älskar att vara ute och springa här för naturen är ju helt fantastisk.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar