onsdag 27 augusti 2014

Nya korridorsgrannar och ny gitarrförstärkare

Den här veckan har jag haft fullt upp med allt möjligt. Idag har hela dagen gått åt till att städa köket tillsammans med två nya grannar som vill ha ordning och reda precis som jag. När jag först kom hit så såg köket rent ut sagt förjävligt ut. Igenfrostade frysar, möglig mat i både kylar och frysar, smuts och skräp överallt. Inte för att jag hade förväntat mig att ett korridorskök skulle vara välstädat, men jag hade förväntat mig lite högre standard än såhär. Nu har vi dock börjat få lite ordning även om vi har en del arbete kvar att göra. Känns iaf bra att jag fått grannar som verkar lugna och trevliga. Jag har ju varit rätt ensam här fram tills nu, även om jag haft någon granne så har de inte setts till så ofta. Kul att äntligen ha några att prata med, göra saker i korridoren med och be om hjälp om det behövs.

Häromdagen gjorde jag mig själv förvånad. Lyckades skruva isär min gamla sängram helt på egen hand. Jag som alltid trott att jag inte kan det här med praktiska grejer. Men vet ni vad? Man klarar betydligt mer än man tror. Om man hela tiden intalar sig själv att man inte kan något så är det klart att det inte går. Det mesta funkar så länge man tror på sig själv och har de rätta verktygen, och så är det inte bara med sängramar, utan med livet i allmänhet.

Nu har jag hunnit med att bli medlem i studentkåren här i Umeå, så jag bl.a. kan gå på studentpubar och träna billigare på Iksu. Iksu är Umeås största gym/träningscenter och även det största i hela norden faktiskt. Jag har köpt månadskort för att prova på stället lite grann. Var där igår och gymmade och det var så himla stort att jag knappt hittade till omklädningsrummet, haha. Det roliga är att det finns så många träningsmöjligheter där, man kan t.ex. simma, klättra eller gå på olika pass som zumba och yoga. Jag kommer nog försöka prova så många olika saker jag hinner med den här månaden.

Eftersom jag inte kunde ta med mig min gamla gitarrförstärkare i flytten så köpte jag en ny liten mini-förstärkare. Kanske inte det bästa ljudet, men good enough för en student som mig. Dessutom är den ju väldigt praktisk då den är så liten att den får plats i min handväska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar