söndag 17 augusti 2014

Universitetsområdet

De senaste dagarna har det varit mycket strul med allt möjligt här, stopp i toaletten, tvättmaskiner som inte fungerar och dörrar som går i lås och inte går att öppna. Det har såklart känts jobbigt att inte de mest grundläggande sakerna i ens vardag bara kan funka. Råkade av misstag radera mitt förra inlägg som handlade om just detta. Tur att jag iaf åkte hit i så god tid så att jag hinner fixa det som behöver göras.

Inatt har jag iaf äntligen kunnat sova ordentligt. Har en ny säng nu. Somnade redan innan 11 igår och sov sammanlagt över 12 timmar. Det behövdes, det var längesen jag sov bra då det självklart har varit mycket tankar och funderingar både innan och efter jag flyttade hit. Önskar att jag hade en off-knapp på min hjärna ibland, det hade varit användbart.

Ibland undrar jag vad jag gett mig in på, varför jag valde att flytta till en helt ny stad 60 mil från min hemstad. Vissa dagar känns det lite jobbigt att ha alla man känner så långt ifrån sig. När jag börjar tänka så försöker jag påminna mig själv om att det var det här jag ville. Jag ville börja plugga igen och testa en ny stad. Jag ville få en nystart. Jag trodde att Umeå skulle passa mig bra och det verkar ju faktiskt vara en toppenbra stad. Hade jag varit kvar i Uppsala hade jag förmodligen känt mig uttråkad istället. Är inte den sortens person som klarar av att bo på samma plats hela livet, träffa samma människor och göra samma saker, jag måste ha förändring då och då.

Idag åkte jag till universitetsområdet för att kolla in vart allt ligger och så. Jag bor bara ett par hållplatser därifrån, skönt att det är nära. Området var större än jag trott att det skulle vara, men det var fint med mycket parker omkring. Efter att ha vandrat runt en stund så lyckades jag till sist hitta Beteendevetarhuset där jag kommer hålla till. Tog även några bilder så ni får se hur det ser ut.

Nu på kvällen efter att jag varit ute och sprungit och handlat så fick jag syn på en liten igelkott i gräset. Den var jättesöt och när jag skulle ta upp mobilen för att fota den så tappade jag mobilen i asfalten, smidigt värre. Det blev en spricka i skärmen, men som tur var bara en liten spricka som inte gör att jag får några problem med att se vad som står. Har tappat min mobil flera gånger förut, så jag trodde den tålde det mesta, men tydligen inte.

Här kommer bilder på universitetet, igelkotten och min nya säng.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar