lördag 9 augusti 2014

Nyinflyttad

Då var det dags för första blogginlägget. Jag ligger i sängen i min nya lägenhet med datorn i knät och känner mig helt utmattad, det är jobbigare att flytta än man tror. Jag åkte från Uppsala redan i torsdags, men stannade en natt i Örnsköldsvik innan jag drog vidare mot Umeå. Bara själva bilfärden upp hit kändes väldigt spännande då jag aldrig varit i någon del av Norrland förut. Naturen på vägen var så himla vacker och rogivande, något helt annat än Upplands platta landskap. Örnsköldsvik verkade definitivt vara ett mysigt ställe, får åka dit fler gånger och turista lite.

Igår eftermiddag var jag äntligen framme i Umeå och kunde hämta ut nycklarna till min lägenhet. Eller ja, om vi ska vara noga så är det ju bara ett studentrum. Men det är mitt eget rum och det känns så skönt att få ha något som bara är mitt eget. Att kunna möblera precis som jag vill och göra mig hemmastadd. Nu kan jag ju inte göra exakt vad jag vill, kan inte måla väggarna i rosa även om jag skulle vilja, haha. Fast det är betydligt bättre än att bo i andrahandslägenhet iaf. Ska bli intressant att se vad mina korridorsgrannar är för typer, har bara hälsat lite snabbt på en person hittills. Annars är det rätt dött här än så länge. Stadsdelen jag ska bo i verkar trevlig, det ligger hyfsat nära både universitetet och stan samtidigt som det ligger nära skogen och en sjö. Verkar vara väldigt blandade typer av människor som bor här, alltifrån studenter till pensionärer och barnfamiljer.

Igår och idag har jag ställt i ordning allt i rummet och försökt lära mig hitta lite här i området. En fördel med studentrum är ju att man redan har de flesta möbler man behöver, men det har varit en hel del att fixa och dona med ändå. Nu ser det riktigt hemtrevligt ut här faktiskt, har valt att inreda i rosa, grönt och lila, vilket blev fint. Rummet var väl inte riktigt i min stil från början, men nu har jag gjort det till min stil.

Vi får se vad jag hittar på imorgon, jag känner på mig att jag kommer trivas i den här staden. Här kommer några bilder, först en på hur rummet såg ut innan det var färdigt och sen några stycken på hur det blev när jag plockat i ordning allt, en på utsikten från mitt fönster och en på en snygg bild som satt i min korridor. Det sägs ju att nästan allt kan vara konst, men jag undrar vad Edvard Munch skulle tycka om han fick se den.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar