torsdag 1 januari 2015

Nytt år

Nu var det längesen jag bloggade igen.. så jag tyckte det var dags, nu när det blivit nytt år och allt. :) Hoppas ni läsare hade ett trevligt nyår och att det nya året blir bra för er alla. Själv är jag väldigt nöjd med mitt nyårsfirande, ville ta det lugnt i år så det gjorde jag också. Jag och Markus var först och åt middag hos min familj, resten av kvällen var vi med varandra och träffade lite folk ett tag. Såhär dagen efter känner jag mig ganska pigg faktiskt.

2014 var ett år med både mycket positivt och negativt för min del. 2013 var ett år som var nästan enbart positivt, så jag har väl ibland känt mig besviken över att allt inte blivit som jag tänkt och önskat detta år. Samtidigt är det inte förvånande, för hur skulle något kunna överträffa ett år då jag hann med den fantastiska resan till Australien + en jätterolig festivalsommar då jag såg mitt favoritband för femte gången? Jag höll alla mina nyårslöften det året, sjukt egentligen, men jag lyckades på något sätt. Hade som nyårslöfte att hoppa fallskärm eller bungyjump, flytta hemifrån, springa 1 mil och tatuera mig. Gjorde ju allt det där.

I år har jag ju ändå gjort en hel del nya och roliga saker, jag har flyttat till en helt ny stad och börjat plugga, börjat övningsköra och för första gången varit på festival utomlands. Jag har träffat några nya vänner och en av mina bästa vänner har fått en jättesöt dotter. Jag har funderat mycket över vad jag vill göra med mitt liv och vad som får mig att må bra. Det här med att sätta mål och uppnå dem är inte så svårt för mig eftersom jag är en sån tävlingsmänniska i allt jag gör, vad som däremot kan vara svårt är att tagga ner och bara njuta av livet. Man måste inte få högsta betyg på alla tentor eller slå nya rekord i allt man gör. Det här året har jag insett att jag mår bättre av att inte pressa mig själv så mycket hela tiden och därför kommer jag heller inte ha några nyårslöften inför 2015. För hur mycket jag än älskar kicken av att vinna eller uppnå något jag länge strävat efter så är jag som lyckligast när jag bara är. Tänker på stunder som när jag var på surfläger i Australien och vi spelade gitarr på kvällarna, då var jag bara så himla lycklig utan att försöka prestera eller vara perfekt.

Det har varit väldigt mysigt att vara hemma i Uppsala över julen, men jag ser ändå fram emot att komma tillbaka till mitt andra hem i Umeå och börja vardagen igen. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar