måndag 24 augusti 2015

Tankar inför hösten

Sen några dagar tillbaka är jag i Umeå igen, det känns bra. Mitt tåg var nästan 4 timmar försenat och det var ju lagom kul..men skönt att ha lyckats komma hem till sist. Har haft tur med tågen hittills när jag åkt, men såklart ska det bli en massa förseningar och strul nu när jag hade med mig ovanligt mkt packning att släpa på. Jag som var glad över att jag fått tag på en billig tågbiljett, men den glädjen varade inte länge. Tur att man kan få reseersättning.

Nu ser jag verkligen fram emot hösten, men hoppas att det härliga sommarvädret fortsätter hålla i sig. Tog mitt första ordentliga dopp för den här sommaren så sent som häromdagen, bor rätt nära en strand här. En av anledningarna till att jag gillar att bo här så mkt är just att man har nära till vatten, skogar och natur överhuvudtaget på ett sätt som man inte har inne i Uppsala.

Igår var jag och träffade en kompis, det var trevligt. Skulle egentligen ha träffat några ur kören samma dag jag kom upp också, men det blev inget med det tack vare sjs fantastiska tåg. Men men, det blir ju fler gånger och är inte lång tid kvar tills vi börjar sjunga igen.

Kommer nog inte blogga så mkt ett par veckor framöver eftersom skolan börjar om några dagar och det kommer vara mkt föreläsningar och seminarier i början + nollningsaktiviteter nästan varje dag. Jag är väldigt peppad på att det ska dra igång nu, ser fram emot att träffa alla nya människor och äntligen få börja efter all väntan. Sen flyttar Markus snart upp också och det längtar jag mkt efter. Jag tror och hoppas att den här hösten kommer bli riktigt bra. :) Känns så himla skönt att jag redan bott här ett år, hittar i stan och har hunnit göra mig hemmastadd i lägenheten. Tycker synd om alla studenter som har problem att hitta boende i början, jag tyckte det var krävande nog att flytta till en helt ny stad där man inte känner någon och samtidigt fokusera på studierna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar