lördag 8 augusti 2015

Boktips, bowling och crepes

Idag njuter jag av lite ensamtid medans Markus jobbar och min familj är bortresta. Har hittat på roliga saker med kompisar nästan varje dag den här veckan, så det är skönt att få vara lite själv också. Sommaren tycks ha kommit till sist, har ju varit varmt och bra väder i några dagar nu. Det känns så bra, jag älskar ju värmen och mår oftast ganska dåligt när det är lågtryck. Brukar få huvudvärk och bli allmänt trött och hängig då.

Har bla börjat läsa denna bok idag. Såg filmen för ett tag sen och tyckte den var jättebra, så kände att jag ville läsa boken också. Det är en gripande och sann historia om Cheryl som själv vandrar den långa vandringsleden Pacific crest trail i Usa för att kunna ta itu med en stor sorg och hitta sig själv.

Så vad har jag hittat på i veckan då? Jo, först så var jag på kalas och firade lilla Liv som fyllde 1 helt år, ett par kompisars barn. Tiden har gått så fort, nu kan hon till och med gå själv. Jag hade köpt en bok i present som jag själv älskade när jag var barn och hoppas att hon ska tycka lika mkt om den som jag.

Jag o Markus åkte sen iväg för att bada en dag. Det var trevligt även om det inte blev så mkt bad, doppade bara fötterna i vattnet som var alldeles för kallt. Får väl se om det blir nåt mer tillfälle att bada ordentligt innan sommaren är slut.

Orvars krog har öppnat igen i veckan, så jag har hängt där flera dagar i rad på kvällarna. Det har varit kul att träffa alla gamla Norrlandsmänniskor igen. Har också varit på en trevlig tacomiddag och bowlat med några av dessa härliga människor och lunchat + shoppat lite med en kompis jag inte träffat på ett halvår. Speciellt roligt att bowla då jag inte gjort det på över 1 år. :) Jag är ganska bra på bowling, men är lite ojämn. Antingen får jag ner alla käglor eller så får jag knappt ner nån. Tror att jag är lite på det sättet i livet i allmänhet också, antingen lyckas jag hur bra som helst eller failar totalt, haha.

Lägger upp några bilder från när jag o Markus var ute och firade hans födelsedag för några veckor sen. Vi var och åt på ett ställe som heter Creperie lemoni, kan rekommendera det om ni bor i Uppsala eller kommer hit nån gång. Deras matcrepes är dessutom glutenfria. Jag åt crepes med kyckling, bacon, creme fraiche, parmesan, tomater, champinjoner och lök. Till efterrätt åt jag glass med jordgubbar och vit choklad. Inte helt fel alltså :)




Tyckte ljuset var så coolt vid domkyrkan att jag var tvungen att ta en bild

En annan bild som jag tog genom fönstret en kväll, tycker det är mysigt nu när kvällarna börjar bli mörka igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar