söndag 2 augusti 2015

Sommar?

Den här sommaren har ju inte vädret varit på topp. Har sett fram emot att kunna bada i min nya, snygga, knallrosa bikini och så är det bara soligt i nån kvart innan det börjar regna igen. Välkommen till Sverige liksom. Som tur är så är det ju inte slut än, vi får hoppas på att det blir lite mer sommarkänsla i augusti.

Jag har inte haft så mkt förhoppningar inför den här sommaren eftersom jag knappt hade några planer alls när den började. Tidigare år har jag alltid haft nån festival eller resa att se fram emot, men nu har det mesta varit oklart. Jag kände väl att jag behövde vara ledig och bara vila, men nu börjar det faktiskt bli lite långtråkigt. Har aldrig gillat att vara ledig flera veckor i sträck, blir så rastlös då. Bättre att vara ledig nån enstaka vecka oftare - så tycker iaf jag. :)

I början av juni tog min lillebror studenten, det var iaf nånting som jag verkligen sett fram emot. Det är så roligt att fira studenten och inte varje dag man får chansen att göra det. Jag kände mig lite avundsjuk på alla glada studenter då jag vet hur roligt jag hade när jag tog studenten för 4 år sen. Önskar att det gick att ta studenten fler gånger, fast då skulle det inte vara lika speciellt förstås.

Även om jag inte varit på några festivaler så har jag iaf hunnit med två konserter - Elton John och Alice Cooper. Två helt olika artister som varit med ett bra tag. Båda konserterna var riktigt bra, båda två hade mkt energi på scenen trots att de nästan är 70. Elton John spelade faktiskt i botaniska trädgården här i Uppsala, lite oväntat. Alice Cooper spelade på Grönan och det var helt fullsmockat med folk.
Något som jag tyckte var extra kul var att Alice Cooper hade en kvinnlig gitarrist som var riktigt duktig. Musikbranschen är ju annars dominerad av män och det är kul när vi kvinnor också får ta plats. Detta ämne är intressant att diskutera, så jag tror jag skriver ett eget blogginlägg om det vid senare tillfälle.

Sen jag flyttade till Umeå så har mkt annat kommit i vägen och jag har inte hunnit med att övningsköra på länge. Nu i sommar har jag iaf hunnit övningsköra en del med pappa och faktiskt blivit förvånad över hur bra det gått. Tidigare har det känts ganska jobbigt att köra ibland då jag har höga krav på mig själv och förstorar alla små fel jag gör. Nu har jag som tur är börjat slappna av mer och det gör att jag både kör bättre och tycker det är roligare att köra. :) Hoppas på att kunna köra upp nån gång i höst.

Jag och min lillebror på studenten :)

Det blev såklart en hel del god mat och tårta


Elton John i Botaniska

Alice Cooper, fick inga bra bilder då det var svårt att få bra plats

Nån dag då det faktiskt var bra väder och jag var ute på en joggingtur

Uppsalas parker kryllar av harar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar