fredag 14 augusti 2015

Långt hår bra, men kort hår bäst!

Idag var jag och klippte mig, blev en stor förändring som ni kan se på bilderna här nedanför. :) Har ju i många år varit korthårig, men senaste tiden provat att spara ut långt igen på ena sidan. Det har varit kul att prova långt, men jag har känt mig väldigt sugen på att klippa kort ett tag nu. Kort har alltid känts mer som jag på nåt sätt. Blev riktigt nöjd! :) Testade en lite mer extrem kort frisyr än jag provat tidigare, är alltid kul att prova nya saker tycker jag. Har aldrig varit rädd för det. Håret växer ju ändå ut igen, så är väl lika bra att prova? Är alltid kul att göra en förändring i utseendet såhär lagom till hösten också och på så sätt få en dubbel nystart.

Jag kommer ihåg för typ 6 år sen när jag hade superlångt hår och började överväga att klippa av mig allt. När jag sa det till folk så var det nästan ingen som tyckte det var positivt, utan de flesta tyckte jag skulle behålla mitt långa, fina hår som jag sparat så länge. Faktum är att jag inte ens hade sparat det särskilt länge, mitt hår växer som ogräs nämligen. Hursomhelst så brydde jag mig inte om folks åsikter och gick bara in på toan en dag och klippte av mig det mesta. Jag ångrade mig faktiskt aldrig.

Normen är ju att du som tjej ska ha långt hår och jag tror att det påverkade omgivningens åsikter om detta. Det är liksom självklart att man som tjej ska vilja ha så långt hår som möjligt och vara livrädd för att frisören ska råka klippa av några centimeter för mkt. För mig är det snarare tvärtom. När jag var liten brukade jag klippa av håret på mina dockor tills det nästan var snaggat och sen färga det med tuschpennor. Så redan där började väl min vilja att experimentera med håret, haha. Om det är nån tjej som läser detta och är sugen på att prova kort - go for it!

Vad jag ville säga med detta inlägg var väl att det alltid är bäst att vara sig själv och göra det man känner för, normer är bara tråkiga och begränsande tycker jag.

Nu ska jag nog sätta mig på balkongen och läsa lite, hoppas ni läsare får en fin helg i sommarvärmen! :)


    Före & Efter

                                     

2 kommentarer: