lördag 14 februari 2015

Två år sen Australien-resan

Idag är det visst alla hjärtans dag. Har aldrig direkt firat den här dagen då jag tycker att man kan visa uppskattning till människor man tycker om vilken dag som helst på året. Jag är en romantisk person som gärna köper presenter eller överraskar mina nära och kära, men det känns så trist att känna sig tvungen att göra det en viss dag bara för att det är så det ska vara. Jag har aldrig gillat att göra som alla andra. :)

Igår var jag och tränade med Suss o en tjej från kören. Vi körde ett pass som jag aldrig provat innan, det var väldigt roligt och intensivt. Det var ett pass där man gick runt på olika stationer där det fanns olika redskap till övningar för både styrka och kondition. Många av övningarna var nya för mig och såhär dagen efter känns det ju i kroppen kan jag säga! Har träningsvärk i typ alla muskler jag har. Det känns faktiskt skönt, träningsvärk är bra värk. Jag älskar verkligen att träna, vet inte hur jag skulle överleva om jag inte kunde göra det. Kul med träningssällskap också. :)

Idag har jag varit uppe sen kl 9 på morgonen, ovanligt tidigt för att vara mig. På en lördag till och med! Försöker få min kropp att fatta att den ska sova på nätterna och vara uppe på dagarna, inte tvärtom. Jag är definitivt en kvällsmänniska som har lätt för att vända på dygnet så fort jag inte har några tydliga rutiner och måste upp på morgonen. Konstigt nog så tycker jag dock det är så himla skönt att kliva upp i tid på morgonen trots det. Det känns bra att vara uppe tidigt och inte sova bort hela dagen.

Det är faktiskt en speciell dag idag, för det är exakt 2 år sen jag landade i Australien! Jag förstår inte hur 2 år har kunnat gå så fort. Än idag har jag svårt att smälta allt som hände där, alla upplevelser och intryck. En sak är säker, och det är att den resan förändrade mig mkt. Inte på så sätt att jag var en helt annan person så fort jag kom hem, men på så sätt att jag kommit till nya insikter lite då och då i efterhand. Sen den resan så har jag fått större självförtroende och mer tillit till mig själv, klarar man av att göra en resa till andra sidan jorden helt själv så klarar man mkt annat också!

Längtar tills den dag då jag har tid och pengar att göra en ordentlig resa igen. Har drömt ganska länge om att göra en roadtrip i USA, men även andra länder och världsdelar lockar. Är sugen på att åka till Nya Zeeland, Sydamerika och Italien bla. När jag börjar plugga ett program så tänker jag försöka plugga en termin utomlands. Det skulle kanske också vara kul att bo och jobba utomlands några år så småningom. Nu när jag har mer erfarenhet av att resa så känns det som att det kommer bli lättare att planera inför en sån grej och jag kommer kunna njuta ännu mer av det.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X7WeOkSJSyA

Här har ni en video från när jag var på Surfcamp i Australien, en av de roligaste veckorna under resan. Runt 2:04 så ser man mig. :)

Köpte en ny jacka häromveckan eftersom jag behövde en varmare vinterjacka. Älskar den! Självklart var jag tvungen att köpa en rosa. ;) Bästa färgen ju.

Såhär ser det ut i Umeå nu. Rätt mkt snö, men inte särskilt kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar