tisdag 24 februari 2015

Sol och vårkänslor

Just nu känner jag mig väldigt glad och pepp på allting. En orsak är väl att det börjar bli mkt ljusare och soligare ute, sånt gör ju att det mesta känns lättare. Den här lilla serien säger rätt mkt om vad vårt problem i det här landet är. Haha, Rocky är rolig ibland. :) Typ såhär känner jag jämt på vintern!


Men det finns också andra anledningar till varför jag känner mig extra glad nu. :) Markus kommer hit om ett par dagar och jag längtar så galet mkt tills dess! Vi har inte setts sen början av januari. Dessutom ska vi på en festival här i stan, House of Metal. Hardcore Superstar är ett av banden som spelar. Var längesen jag var på konsert eller festival, så det ska bli roligt.

I helgen var jag och Suss på en rolig sittning som medicinska kåren hade ordnat. Det var en sångsittning så vi sjöng nästan hela tiden. På sittningar brukar det ju sällan vara särskilt stora matportioner, men på denna var det så stora att knappt ens jag orkade äta upp. Då ska ni veta att jag äter väldigt mkt, speciellt nu när jag tränar mkt! Efter sittningen drog vi på korridorsfest med en massa internationella studenter, kul att träffa lite nytt folk. :) Lyckad kväll.

Igår var jag som vanligt och sjöng i kören, det var lika roligt som vanligt. De senaste gångerna har vi sjungit mkt vårsånger som t.ex. Vintern rasat och Sköna maj. Igår repade vi in alla vi sjungit hittills. Framöver kommer vi även sjunga andra typer av låtar, ska bli kul. Ser fram emot konserterna vi ska ha på Valborg och i maj nån gång, det är så kul med konserter tycker jag.

                                                  Jag innan  helgens sittning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar