söndag 12 oktober 2014

Om en rolig helg, träning och Green Day

Min helg har varit riktigt bra och jag har hunnit med lite allt möjligt. Både roliga och nödvändiga saker. I fredags så var det fest och utgång tillsammans med många av kursarna och faddrarna. Nu var det längesen vi var ute sist, så det var kul att träffa alla igen. Efter festen så drog några av oss ut till Kårhuset. Det var lite mindre folk där än på nollningen kan jag ju säga.. men det var kul ändå, vi slapp köa och kom in gratis!

I lördags träffade jag Mikael på stan, vi fikade och promenerade runt i det fina höstvädret. Trevlig dag det också, tog lite höstbilder som jag tänkte lägga upp. Hittade dessutom kläder som jag tror jag ska ha på dopet jag ska på nästa vecka. Då kommer jag ner till Uppsala ett par dagar igen. Ska bli kul att gå på dop, har inte varit på dop på många år. Det är en vän till mig som fått barn. Är det bara jag som får åldersnoja när folk i min egen ålder gifter sig eller skaffar barn? Känner mig som värsta pensionären typ. Har fortfarande inte fattat att jag är 22 och inte 17.

Idag har jag varit och gymmat, har äntligen kommit igång med träningen ordentligt igen och det känns super! Var på gym-introduktion för några dagar sen och fick lära mig några nya maskiner och övningar. Jag älskar verkligen att träna och blir som en helt ny människa när jag gör det. Tränar gör jag för att jag vill bli starkare, få bättre kondition och helt enkelt bara må bra. Det är ju en sån hets i dagens samhälle att man som tjej ska träna för att bli smal och som kille träna för att bli värsta muskelberget. Det irriterar mig att det ska vara så mycket fokus på just det och att det är olika beroende på vilket kön man har. Nu vill jag inte klanka ner på folk som försöker nå upp till dessa ideal, utan det jag kritiserar är idealen i sig.

Resten av kvällen ska jag tvätta och plugga har jag tänkt. Sånt där som helt enkelt måste göras ibland. Lyckades plugga en hel del i fredags innan jag drog ut och det kändes så himla bra, för det är alltid svårast att komma igång med en uppgift.

Igår var det hela 5 år sen jag såg Green Day för första gången! Galet vad fort tiden går. Såg att de har en chans att bli nominerade till Rock n' roll hall of fame nästa år, så jag tycker ni ska rösta på dem så de blir nominerade. Det har iaf jag gjort. Rösta kan ni göra här:
http://www.rollingstone.com/music/news/vote-for-the-2015-rock-and-roll-hall-of-fame-inductees-20141009







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar