måndag 29 augusti 2016

Första skoldagen på nya kursen

Just nu känner jag mig så trött och så pigg på samma gång. Vaknade nämligen jättetidigt imorse och kunde inte somna om. Känner mig ändå rätt pigg eftersom dagen har varit så himla bra. :) För en stund sen kom jag hem efter att ha varit på universitetet, hade min första skoldag idag på min nya kurs som heter "Skapande musik".

Vi hade först upprop såklart, därefter hade vi ett grupparbete för att lära känna varandra i klassen. Vi är en liten klass, runt 15 personer. Stor skillnad jämfört med socionom där vi var runt 70 st. Tycker att det känns skönt med liten klass, känns som det blir lättare att lära känna varandra då.

Grupparbetet vi gjorde idag gick ut på att skriva raplåtar om varandra, vilka vi är som personer, vilka intressen vi har osv. Det låter kanske svårt, men det var jättekul faktiskt! Bra sätt att få en uppfattning om varandra som personer också. :) Tyckte att de i klassen verkade jättetrevliga och jag kände mig verkligen hemma där. Det ger så mycket energi att träffa folk med samma intressen.

Vi kommer göra lite allt möjligt på kursen, först och främst handlar den ju om att skriva låtar, men vi kommer även få spela in i studio, ha konserter, sjunga och prova olika instrument. Jag är jättepeppad på att få lära mig hur man spelar in i studio, sånt där tekniskt som jag inte har så mycket koll på. Har visserligen gjort det på gymnasiet, men det gick väl sådär... Vi fick även välja om vi ville satsa på att spela ett instrument vi redan har bra koll på eller prova ett nytt. Jag kommer nog göra lite både och. Har länge velat lära mig spela trummor, det verkar så kul. Senare i veckan skulle vi ha ett möte med några musiklärarstudenter, kan ju vara kul att höra vad de gör och om det kanske är något att satsa på när denna kurs är klar. :)

Vi ska inte ha någon nollning vad jag vet, vilket också känns helt okej för mig eftersom jag varit med på nollningar två år i rad. Nollning är ju kul, men för min del så känns det lite för intensivt. Det är så mycket aktiviteter på kort tid och jag blir helt slut av att träffa så mycket människor, göra så mycket och samtidigt hålla koll på skolarbetet. Jag är en känslig person som tar in väldigt mycket intryck, så jag mår oftast bättre när jag får göra saker i min egen takt.

Längtar redan tills imorgon, då ska vi börja spela covers. Är så peppad inför denna termin!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar