lördag 28 mars 2015

Always look on the bright side of life

Hej ni som läser! Förra veckan var jag i Uppsala en snabbis för första gången sen i julas, det var skönt att komma till mitt andra hem ett tag och få umgås med familjen, Markus och några kompisar. Att ha två hem är både skönt och jobbigt. När jag var i Uppsala så hann jag med att hänga på Orvars ett par kvällar, hade verkligen saknat det stället. För er som inte har koll så är det en härlig studentpub med en himla massa goda ölsorter. Jag har även jobbat i baren där till och från genom åren. Nu hade de dessutom fått in en ny glutenfri öl, Mikkellers glutenfria. Den var riktigt god! :)

Den här veckan har jag börjat en ny delkurs, så det har varit fullt upp med föreläsningar och seminarier. Jag känner mig väldigt taggad på att plugga just nu, har inte känt såhär på länge. Jag har alltid haft så höga krav på mig själv när det gäller skola och sånt, har alltid försökt prestera på topp och gjort mer än vad jag kanske behövt. Nu försöker jag ändra på det. För ärligt talat, vem bryr sig om det blir ett G eller VG om ett G trots allt innebär att man hinner ha ett bra liv vid sidan av plugget och inte kör slut på sig själv? Blir man inte godkänd så finns det ju omtentor.

Sökte socionomprogrammet till hösten häromdagen. Det här med att veta vad man vill bli och vilket program man ska välja, det är ju inte det lättaste. Finns ju typ 1000 miljoner saker att välja mellan! Jag har länge funderat mkt fram och tillbaka på vad jag egentligen vill bli och aldrig riktigt kommit fram till nåt självklart svar. Det finns så mkt som intresserar mig. Men nu har jag känt ett tag att socionom nog skulle vara nåt för mig, tycker det känns bra att det är en bred utbildning som ändå är konkret på så sätt att man vet vad man blir. Som det känns nu så vill jag bli kurator och jobba med barn och ungdomar, motarbeta mobbning och psykisk ohälsa. Vill ha ett jobb där jag känner att jag kan göra skillnad för nån.

Det känns som att det mesta bara flyter på i mitt liv just nu. Jag känner mig så positiv och har så mkt energi - trots att jag haft både influensa och bihåleinflammation på sistone och fortfarande inte är helt frisk. Våren börjar komma här i Umeå, solen och ljuset får mig att känna mig som en helt ny människa. :)

Såg några fina snödroppar idag

Påskpyntade lite hemma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar